social icons

poniedziałek, 26 października 2015

Innowacje technologiczne w Priusie czwartej generacji

Nowe zaawansowane rozwiązania technologiczne zastosowane w Priusie czwartej generacji pozwoliły zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin o 18%.

Od chwili debiutu Toyoty Prius w Japonii w roku 1997 i wprowadzenia jej do sprzedaży w Europie dwa lata później, model ten jest synonimem samochodu ikony, wprowadzającego nowatorskie technologie. Innowacje wniesione przez pierwsze trzy generacje modelu tworzą imponujące dziedzictwo, które zaprojektowany od postaw Prius czwartej generacji wzbogaca o kolejne rozwiązania, w tym bezprecedensowe zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin o kolejnych 18%.
Toyota przedstawiła kolejne szczegóły techniczne rozwiązań zastosowanych w Priusie czwartej generacji, który po swojej premierze we Frankfurcie, zostanie zaprezentowany podczas 44. edycji Tokio Motor Show, rozpoczynającej się 28 października.
Nowy Prius został stworzony z myślą o harmonii między samochodem a człowiekiem, zarówno pod względem projektu nadwozia i wnętrza, jak i rozwiązań technicznych. Niższa emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa to nie wszystko – Prius zachwyca emocjonującą stylistyką, wygodnym i funkcjonalnym wnętrzem oraz przyjemnością prowadzenia. Zastosowanie szerokiej gamy nowych technologii podnosi bezpieczeństwo jazdy na wyższy poziom, zwiększa komfort podróżowania i poprawia przejrzystość przekazywanych kierowcy informacji.
Nowego Priusa zbudowano na nowej platformie Toyota New Global Architecture. Wykorzystanie jej pozwoliło uzyskać niższe położenie środka ciężkości pojazdu, większą stabilność i precyzję prowadzenia, komfort jazdy i niższy poziom hałasu. Pozwoliło także zaprojektować bardziej atrakcyjne nadwozie o dynamicznym wyglądzie.
Nowa generacja w pełni hybrydowej jednostki napędowej Toyoty zawiera szereg istotnych modyfikacji, obejmujących zmniejszenie strat energii, przeprojektowanie i optymalizację rozmieszczenia głównych podzespołów oraz obniżenie masy. Efektem jest znaczne zwiększenie sprawności, uzyskane m.in. dzięki modyfikacjom przekładni hybrydowej, silników spalinowego oraz elektrycznego.
Nowy Prius wyróżnia się aż o 18% niższymi zużyciem paliwa i emisją spalin. Jest to największy skok jakościowy ze wszystkich notowanych dotychczas podczas debiutów kolejnych generacji Priusa. Dane homologacyjne dotyczące emisji i zużycia paliwa według norm europejskich zostaną przedstawione w późniejszym terminie.
Silnik benzynowy o najwyższej w świecie sprawności cieplnej
Podobnie jak poprzednik, Prius czwartej generacji wykorzystuje benzynowy silnik VVT-i o pojemności skokowej 1.8 litra, jednak dzięki wprowadzonym w nim modyfikacjom, wysoką już wcześniej sprawność cieplną udało się podnieść do rekordowego poziomu 40%.
Główne zmiany obejmują zastosowanie oleju o mniejszej lepkości, niższe zużycie elementów ruchomych, a także wprowadzenie przez Toyotę po raz pierwszy podwójnego układu chłodzenia. Specjalny zawór przy niskich temperaturach powietrza automatycznie zmienia obieg cieczy chłodzącej, umożliwiając szybsze rozgrzewanie silnika bez zmniejszenia efektywności wentylacji kabiny, ograniczając zużycie paliwa w chłodne dni.
Zaprojektowane na nowo tłoki i kanały dolotowe zapewniają lepsze zawirowanie mieszanki w cylindrach. Zwiększono również ilość recyrkulowanych spalin, dodatkowo poprawiając proces spalania.
Przeprojektowano przekładnię i silniki elektryczne, obniżając ich masę. Zmniejszenie wymiarów silnika elektrycznego pozwoliło uzyskać większą gęstość mocy. Udało się również zredukować o 20% straty energii powodowane przez tarcie. Dzięki umieszczeniu na oddzielnych osiach dwóch silników-generatorów uzyskano mniejszą długość przekładni napędowej. Planetarną przekładnię redukcyjną zastąpiono przekładniami równoległymi, przyczyniając się do obniżenia strat.
Sterownik mocy o nowej konstrukcji odznacza się zmniejszonymi o około 20% stratami energii. Jest przy tym znacznie mniejszy, co pozwoliło umieścić go bezpośrednio nad przekładnią napędową.
Akumulator pomocniczy przeniesiono z bagażnika do komory silnika, a dzięki przeniesieniu akumulatora jednostki hybrydowej pod tylną kanapę uzyskano więcej przestrzeni bagażowej – pojemność bagażnika w nowej generacji Priusa wzrosła do 502 litrów.
Prius czwartej generacji wyposażony jest w nowy akumulator niklowo-wodorkowy (NiMH), uważany przez Toyotę za rozwiązanie najlepiej spełniające wymagania rynku. Akumulator umieszczono pod tylną kanapą, powiększając w ten sposób pojemność bagażnika.



środa, 14 października 2015

Nowe Audi Q7 z wydajnym dieslem

Na rynku pojawiło się właśnie nowe Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro, czyli kolejny, wyjątkowo efektywny wariant tego modelu z silnikiem diesla. Nowa jednostka napędowa to nie tylko niskie zużycie paliwa nawet 5,5 l/100 km - ale również powód do obniżenia ceny podstawowej serii Q7 do ok 270 tysięcy złoty. Od września auto jest dostępne w sprzedaży.

Wydajność nowego silnika jest przełomowa: spalanie wersji 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM), w cyklu mieszanym to tylko 5,5 l/100 km. W konsekwencji tego, nowe Audi Q7 wypada dobrze także pod względem bilansu środowiskowego – emituje zaledwie 144 g dwutlenku węgla na kilometr. Ze zużyciem paliwa mniejszym nawet o 28 procent w porównaniu z poprzednim modelem, jego wydajność nie ma sobie równych wśród pojazdów konkurencji. Nowe Audi Q7 jest symbolem „przewagi dzięki technice”: łączy wysoką wydajność z doskonałymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,1 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 216 km/h.
Dzięki wykorzystywaniu przez konstruktorów z Ingolstadt najlepszych rozwiązań technicznych, modele Audi z przydomkiem „ultra“ uzyskują rekordowe wartości pod względem spalania oraz emisji CO2 i są najbardziej wydajnymi samochodami w swoich segmentach. W przypadku serii modelowej Q7, efektywny, wysokoprężny silnik „ultra“, to trzeci wariant silnikowy, dołączający na rynku europejskim do dwóch jednostek: 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM).
Audi Q7 ultra 3.0 TDI quattro o mocy 160 kW (218 KM) i momencie obrotowym 500 Nm dostępnym od 1250 do 3000 obr./min., jest zorientowane na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i różni się kilkoma detalami od mocniejszej jednostki 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM). Niezbędnych zmian dokonano przede wszystkim w sposobie zarządzania silnikiem. Dotyczą one m.in. pracy pompy wodnej, chłodnicy olejowej oraz procesu spalania.






sobota, 10 października 2015

Rozpoczęcie produkcji nowego Opla Astry w zakładzie w Gliwicach

Pierwszy egzemplarz Astry nowej generacji - kolejnej odsłony modelu, który przez dwie ostatnie dekady jest niekwestionowanym bestsellerem Opla w Polsce - zjechał dziś z taśmy montażowej w nowoczesnych zakładach firmy Opel w Gliwicach. Jest to początek nowej ery w historii marki Opel i polskiej fabryki. Światowa premiera tej wyjątkowej nowości rynkowej miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie zaledwie dwa tygodnie temu.

Pierwsza czerwona Astra z Gliwic, wyposażona w inteligentne matrycowe reflektory LED IntelliLUX® oraz system OnStar, lśniła w blasku fleszy podczas ceremonii oficjalnego rozpoczęcia regularnej produkcji. W uroczystościach wzięli udział liczni goście, w tym wicepremier i minister gospodarki, Janusz Piechociński, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel, Peter Christian Küspert, konsul Stanów Zjednoczonych, Walter Braunohler, oraz prezydent Gliwic, Zygmunt Frankiewicz. Dumnymi gospodarzami tego wydarzenia byli pracownicy gliwickiego zakładu.
„Nowa Astra jest jakościowym skokiem w segmencie kompaktowym pod względem efektywności, łączności oraz wyposażenia na poziomie klasy premium. Dzięki nowej Astrze konsekwentnie realizujemy naszą filozofię oferowania technologii z wyższych segmentów wszystkim klientom marki Opel w przystępnych cenach. Jeszcze przed oficjalnym wejściem modelu na rynek otrzymaliśmy ponad 30 000 zamówień, co pokazuje, że spełniamy oczekiwania naszych klientów” — powiedział Peter Christian Küspert.„Decyzja o produkcji w Gliwicach kolejnego nowego i technicznie zaawansowanego modelu marki Opel potwierdza wszechstronność i doświadczenie wysoko wykwalifikowanego polskiego zespołu. Wszyscy jesteśmy dumni z tego, że najlepsze produkty w swojej klasie są produkowane właśnie w Polsce. Rozwój fabryki ma także duże znaczenie zarówno dla Śląska, jak i całej polskiej gospodarki.” – dodał wicepremier i minister gospodarki, Janusz Piechociński.
Andrzej Korpak, dyrektor zarządzający GM Manufacturing Poland, stwierdził: „To dla nas szczególny dzień, na który wszyscy czekaliśmy. Z nowym Oplem Astrą nie tylko kontynuujemy ponad 17-letnią tradycję produkcji wszystkich poprzednich generacji Astry, ale także uczestniczymy w kształtowaniu przyszłości marki Opel oraz europejskiego segmentu klasy kompaktowej”.
Nowy Opel Astra wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów kompaktowych i jest najlepszym spośród produkowanych dotychczas modeli Opla. W nowej Astrze zastosowano liczne innowacyjne rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające prowadzenie pojazdu. Niektóre z nich — w tym przełomowe nieoślepiające matrycowe reflektory IntelliLux LED® — stanowią zupełną nowość w tym segmencie. Astra jest pierwszym modelem Opla od samego początku obecności na rynku oferowanym z systemem Opel OnStar. Ten osobisty opiekun kierowcy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa oraz łączność przez całą dobę, i dzięki tym udogodnieniom sprawia, że prowadzenie samochodu jest bezpieczniejsze i bardziej odprężające. Astrę wyposażono także w interfejsy Apple CarPlay i Android Auto umożliwiające integrację ze smartfonem.

Samochód jest nie tylko lżejszy od poprzednika nawet o 200 kilogramów, lecz także przestronniejszy, ma bardziej aerodynamiczną sylwetkę i jest napędzany wyłącznie nowo opracowanymi oszczędnymi silnikami. Przyjemną atmosferę i maksymalne odprężenie gwarantują również fotele z certyfikatem AGR (Kampanii na rzecz zdrowych pleców) z funkcjami masażu i wentylacji.
W ciągu niemal dwóch dekad od inauguracji zakład Opla w Gliwicach odgrywał kluczową rolę w produkcji kilku spośród najważniejszych pojazdów z portfolio firmy. Fabryka ta, otwarta w październiku 1998 r., ma kluczowe znaczenie dla europejskiej branży motoryzacyjnej.
Składająca się z trzech oddziałów: zakładu produkcji samochodów osobowych, zakładu produkcji silników oraz Centrum Usług Wspólnych, General Motors Manufacturing Poland stanowi integralną część firmy Opel. Centrala firmy znajduje się w Gliwicach, gdzie oprócz zupełnie nowego Opla Astry w wersji hatchback produkowany jest także kabriolet Cascada oraz Astra J w wersjach sedan, GTC i OPC. Pod koniec bieżącego roku rozpocznie się tam także produkcja Buicka Cascady, przeznaczonego na rynek północnoamerykański.
Zakład Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie i jednym z największych eksporterów w Polsce. Zakład szczyci się długoletnią tradycją w zakresie produkcji wysokiej jakości samochodów kompaktowych i zatrudnia obecnie 3 900 osób. Jest to także jeden z najlepszych zakładów GM pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym dotyczącym optymalizacji zarządzania energią.
Marka Opel odnotowuje jeden z najwyższych wskaźników wzrostu sprzedaży w Polsce. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2015 roku sprzedaż wzrosła o 18% i osiągnęła poziom 21 700 samochodów. Udział w rynku zwiększył się o 0,8 punktu procentowego do 7,8 procent, zapewniając marce Opel czwarte miejsce na polskim rynku. Bestsellerem Opla w Polsce jest model Astra.



czwartek, 8 października 2015

Więcej przyjemności z jazdy, lepsze osiągi i wydajność: nowe Porsche 911 Carrera

Porsche 911 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się samochodem sportowym na świecie. Nowa generacja modelu umacnia się na prowadzeniu - dzięki innowacyjnym, turbodoładowanym silnikom typu bokser, zaawansowanej konstrukcji podwozia, które jeszcze lepiej łączy osiągi z komfortem, oraz nowym multimediom została do tego odpowiednio przygotowana. Za sprawą ponad 40-letniego doświadczenia w budowie jednostek turbo - zarówno w autach wyścigowych, jak i seryjnych - nowe motory 911 Carrera wyznaczają wzorce w dziedzinie osiągów, przyjemności z jazdy i efektywności. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, po raz pierwszy opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera.
Z zewnątrz nowe Porsche 911 Carrera wyróżnia się licznymi udoskonaleniami: począwszy od nowych przednich lamp z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej przez pozbawione wgłębień klamki drzwi aż do przeprojektowanej tylnej pokrywy z pionowymi żaluzjami oraz nowych tylnych lamp z charakterystycznymi, czteropunktowymi światłami hamowania. W kabinie uwagę zwraca nowy, montowany seryjnie system multimedialny Porsche Communication Management z ekranem dotykowym. Oferuje on zdecydowanie bogatszy zakres funkcji, a przy tym jest znacznie prostszy w obsłudze.
Całkowicie nowa generacja jednostek biturbo sprawia, że przyjemność z jazdy 911 Carrera staje się jeszcze intensywniejsza: tylne koła modelu 911 Carrera napędza teraz silnik o mocy 370 KM (272 KM), a 911 Carrera S – 420 KM (309 kW). W obu przypadkach moc względem poprzedników wzrosła o 20 KM (15 kW).
Obie jednostki mają po 6 cylindrów i 3 litry pojemności. Silnik montowany w modelu 911 Carrera S osiąga wyższą moc za sprawą modyfikacji turbosprężarek, układu wydechowego i oprogramowania sterującego.
Nowe motory Porsche generują też znacznie wyższy maksymalny moment obrotowy – odpowiednio, 450 i 500 Nm (w każdym przypadku przyrost wynosi 60 Nm). W obu wersjach jest on teraz dostępny w szerokim zakresie od 1700 do 5000 obr./min. Równocześnie, z maksymalną prędkością obrotową równą 7500 obr./min, nowe silniki zdecydowanie wkraczają poza standardy reprezentowane przez konwencjonalne jednostki turbo. Podkreśla to zresztą ich donośna, typowa dla Porsche ścieżka dźwiękowa.
Każda nowa odsłona 911 legitymuje się lepszymi osiągami i efektywnością. To samo dotyczy najnowszej generacji modelu. Zależnie od wariantu, nowe silniki mogą być o blisko 12% oszczędniejsze od poprzednich - zużycie paliwa ograniczono tu nawet o 1 l/100 km. Nowe 911 Carrera z przekładnią PDK zużywa średnio 7,4 l/100 km (o 0,8 l/100 km mniej niż dotychczas), a 911 Carrera S z PDK – 7,7 l/100 km (-1,0 l/100 km).
Ikona Porsche ma przy tym imponującą wydajność: 911 Carrera Coupé ze skrzynią Porsche-Doppelkupplung (PDK) i pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, o 0,2 s szybciej niż poprzednik. 911 Carrera S z PDK oraz pakietem Sport Chrono potrzebuje na to zaledwie 3,9 s (również o 0,2 s szybciej). Tym samym, po raz pierwszy w historii, w sprincie do „setki” 911 z rodziny Carrera przebija magiczną granicę 4 s. Jednocześnie wzrosła prędkość maksymalna obu modeli: 911 Carrera osiąga teraz 295 km/h (+6 km/h), a 911 Carrera S – 308 km/h (+4 km/h).
W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono model 911 Carrera po raz pierwszy otrzymuje kierownicę z przełącznikiem wyboru trybu jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca może wybrać jeden z czterech programów: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Zależnie od specyfikacji, ten ostatni pozwala dobrać własną konfigurację samochodu i osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, strategii działania przekładni PDK oraz układu wydechowego. W połączeniu ze skrzynią PDK przełącznik ma dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 s pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia, na przykład w celu przeprowadzeniu manewru wyprzedzania. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.
W dziedzinie dynamiki jazdy 911 Carrera jest punktem odniesienia dla innych sportowych aut. Każda kolejna generacja jeszcze skuteczniej łączy bezkompromisowe osiągi z komfortem jazdy na co dzień. Po raz pierwszy wszystkie modele Carrera otrzymują nowe zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem. Dodatkowo zwiększa ono stabilność w szybko pokonywanych zakrętach. Równocześnie nowa generacja amortyzatorów o większej rozpiętości siły tłumienia zapewnia wyższy komfort dzięki precyzyjniejszej charakterystyce działania i poprawia zachowanie nadwozia podczas dynamicznej jazdy. Nowe, standardowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami zaopatrzono w ogumienie o obniżonych oporach toczenia i lepszych walorach trakcyjnych. Co więcej, wszystkie warianty mają teraz szersze tylne felgi (11,5 zamiast 11 cali), a 911 Carrera S otrzymuje także szersze opony (305 zamiast 295 mm).
Nowe Porsche 911 Carrera jest również opcjonalnie dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Dodatkowo zwiększa ona zwinność samochodu i zapewnia jeszcze wyższą stabilność podczas zmiany pasa przy dużych prędkościach. Przy okazji poprawia też zwrotność w ruchu miejskim dzięki średnicy zawracania mniejszej o 0,5 m. Lepsze prowadzenie uzupełnia nowa kierownica, podobna do tej z 918 Spyder. W bazowej wersji ma ona 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.
Praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach przedniej osi. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm, chroniąc tym samym podwozie przed uszkodzeniami, np. na stromym wyjeździe z garażu.
Nowy system multimedialny Porsche Communication Management z nawigacją internetową
Standardowe wyposażenie najnowszego 911 Carrera obejmuje nowo opracowany system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji internetowej i sterowaniem głosowym. Współpracuje on z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 7 cali, reagującym na gesty znane ze smartfonów. Za jego pośrednictwem użytkownik może na przykład wprowadzać komendy. Urządzenia mobilne można teraz łączyć z PCM za pośrednictwem Wi-Fi. Po raz pierwszy z centralnym podłokietnikiem zintegrowano schowek na smartfona z funkcją indukcyjnego ładowania baterii oraz oszczędzania jej dzięki systemowi wzmacniania sygnału sieci komórkowej. Kolejną nowością jest opcjonalny interfejs Apple CarPlay dla aparatów iPhone.
Udoskonalona nawigacja pobiera informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. Zapewnia to bieżący ogląd sytuacji na drodze i pozwala odpowiednio szybko dostosować do niej trasę przejazdu. Z myślą o jeszcze lepszej orientacji po raz pierwszy z systemem zintegrowano również usługi Google Earth i Google Street View. PCM współpracuje także z systemem Porsche Car Connect i aplikacją Porsche Connect, które oferują m.in. zdalne sterowanie funkcjami pojazdu, wgranie szczegółów trasy do nawigacji oraz streaming muzyki pochodzącej od zewnętrznych dostawców.
Specyfikację 911 Carrera można teraz jeszcze lepiej dopasować do osobistych preferencji. W ofercie modelu debiutują kolejne, nowe lub rozszerzone systemy wspomagające. Wśród nich opcjonalny tempomat, który teraz dysponuje funkcją subtelnego przyhamowania po przekroczeniu ustawionej prędkości, na przykład podczas zjazdu ze wzniesienia. Montowany na życzenie adaptacyjny tempomat ACC w połączeniu z przekładnią PDK został wzbogacony o funkcję żeglowania. W określonych sytuacjach, podczas jazdy ze stałą prędkością lub bez obciążenia, odłącza ona sprzęgła w celu ograniczenia zużycia paliwa. Opcjonalny asystent zmiany pasa ruchu za pomocą radaru monitoruje tył auta i ostrzega kierowcę przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu, wykorzystując diody LED w narożnikach lusterek. Dodatkowo, w Porsche 911 Carrera w standardzie znajduje się hamulec pokolizyjny, który zatrzymuje samochód w celu ograniczenia konsekwencji zderzenia.

czwartek, 1 października 2015

Nowy wymiar designu: nieziemski styl SKODY Superb

Nowy Superb wprowadza ŠKODĘ na kolejny poziom w wielkim stylu. Nieziemski design rozpoczyna nową erę ŠKODY, czyniąc każdą podróż wyjątkowym wydarzeniem, a klasa premium właśnie stała się dostępna.
Nowa ŠKODA Superb to szczególny model dla jego twórców, czemu dali wyraz w przełomowym projekcie nadwozia i kabiny pasażerskiej. Jeszcze nigdy w historii tej czeskiej marki żaden model nie urzekał tak swoim wyglądem: projektanci ŠKODY podjęli się bezkompromisowych założeń, by osiągnąć bezprecedensowo elegancki, emocjonalny i niezmiennie funkcjonalny efekt. Od imponującej dostojnością formy po mistrzowsko dopracowane szczegóły, flagowy model marki oznajmia jednoznacznie: to nowa era ŠKODY – samochodów dumnych i pewnych siebie, przemawiających zarówno do serca, jak i do umysłu.
Ponadczasowo elegancką, klasyczną formę modelu Superb można było osiągnąć tylko dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii, dającej przewagę zarówno w samej konstrukcji samochodu bazującego na zaawansowanej, ultra-lekkiej koncepcji MQB opracowanej przez Grupę Volkswagen, jak i przez niedostępne wcześniej metody produkcyjne.
To dzięi nim Superb potrafi jednocześnie zachować dyskrecję i wyróżniać się na ulicy, opierając siłę swojego przekazu na zaledwie kilku liniach uderzających swoją ostrością i wyrazistością. Najważniejszą z nich jest horyzontalna oś biegnąca wzdłuż całego boku, określana przez twórców „linią tornado”. To od niej rozpoczynają się muskularnie napięte płaszczyzny, które nadają całości dynamiki, odpornej na przemijające mody.
W lusterku wstecznym innych kierowców, na linii wzroku przechodniów i z perspektywy pozostałych pasażerów w kabinie, auto zyskuje zupełnie nowy wymiar, także dzięki zmianie fizycznych parametrów: reprezentacyjnie duże koła zostały wypchnięte na rogi nadwozia, które z powstałymi w ten sposób krótkimi zwisami, masywną częścią środkową i odświeżająco pochyloną na końcu linią dachu odważnie czerpiącą ze sportowych coupe dowodzą, że także wyjątkowo pojemny, reprezentacyjny model może inspirować swojego właściciela własnym, niebanalnym stylem.
Piękno tkwi w szczegółach. Nie potrzeba dużych rozmiarów, by wytworzyć wielki efekt – Superb ujmuje dopracowanymi z pasją detalami, które przez swoje skomplikowane kształty, innowacyjną budowę i mierzoną w ułamkach milimetrów precyzją potwierdzają technologiczny prymat ŠKODY i najwyższą jakość wykonania.
Przód samochodu rozpoczyna się od dumnego logo marki, z którego wychodzą linie maski, grill i przednie reflektory, podkreślone przez kontynuację tego zamysłu w usytuowanych niżej światłach przeciwmgłowych. Model Superb wykorzystuje technologię oświetlenia LED, która w połączeniu z krystalicznymi formami i z przekonaniem rzeźbionymi przetłoczeniami przywołują wspaniałe tradycje artystycznej obróbki szkła, z których słynie ojczyzna ŠKODY – Czechy.
Jako model ustawiony na samym szczycie gamy produktowej ŠKODY, Superb to flagowy okręt marki, wyznaczający zupełnie nowy kierunek dla pozostałych modeli. Tego przełomowego momentu w historii marki może doświadczyć każdy, kto obejmie w nim stery!
Wraz z początkiem sierpnia, pod hasłem „Nieziemski styl, kosmiczna przestrzeń” rozpoczęła się kampania reklamowa ŠKODY Superb. Szeroko zakrojone działania reklamowe opowiadają o modelu, który jest najpełniejszym odzwierciedleniem nowego języka stylistycznego ŠKODY, w najbardziej zdecydowany sposób zapowiadając nową erę designu czeskiej marki. Na stronie modelu użytkownicy mogą bliżej poznać nową ŠKODĘ Superb, pod każdym kątem i z każdej strony.
Superb w najbogatszej wersji Laurin & Klement z najmocniejszym napędem 2.0 TDI 190 KM DSG 4x4 kosztuje tylko 1433 zł/mc netto w Leasingu Niskich Rat na 36 miesięcy przy 20% wkładu własnego, 20 tys. km przebiegu rocznego i wartości końcowej 54%.