social icons

wtorek, 10 listopada 2015

Już nie GL, a GLS - najwyższa wydajność na drodze i w terenie

Tak jak wcześniej model GL, nowy Mercedes-Benz GLS ustanawia klasowe standardy i potwierdza swoją pozycję „Klasy S wśród SUV-ów”. Jedyny pełnoprawny 7-osobowy model w europejskim segmencie SUV-ów premium ma wyjątkowo przestronną kabinę i łączy luksus z imponującym poziomem komfortu, dynamiki oraz najwyższym w klasie poziomem bezpieczeństwa. Na asfalcie czy z dala od utwardzonych dróg - GLS bez wysiłku i w komfortowych warunkach spełnia wszelkie wymagania. W porównaniu z poprzednikiem nowa generacja otrzymała wydajniejsze silniki, 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, system wyboru trybu jazdy DYNAMIC CONTROL, najnowsze zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z udoskonalonym układem tłumienia ADS, najnowocześniejsze systemy wspomagające oraz ostatnią generację telematyki z dostępem do internetu. Więcej mocy, dynamiki i wyposażenia oferuje także nowy Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC. Z jednostką o mocy 430 kW (585 KM), zmodyfikowaną skrzynią AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC oraz sportowym napędem na obie osie AMG Performance stanowi on szczytowe wcielenie modelu GLS. O sile jego charakteru świadczy zaktualizowana, typowa dla marki Mercedes-AMG stylizacja i wysokiej jakości wystrój kabiny.
Nowy, dynamiczny design i zmodernizowane, komfortowe wnętrze wyraźnie podkreślają dominującą naturę modelu GLS. W ramach liftingu design pełnowymiarowego, luksusowego SUV-a został dostosowany do aktualnie obowiązującego języka designu Mercedes-Benz. Projektanci karoserii skupili się na modyfikacji przedniego pasa oraz tylnych lamp i zderzaka. W kabinie uwagę zawraca nowy panel instrumentów z częściowo zintegrowanym ekranem multimediów, nowa trójramienna kierownica, zmodyfikowana konsola środkowa z panelem dotykowym oraz nowe elementy dekoracyjne i warianty kolorystyczne wykończenia wnętrza.
Wymiary GLS-a bezdyskusyjnie świadczą o jego pełnowymiarowości, a jednocześnie zapewniają najlepszą podstawę do zaoferowania mnóstwa przestrzeni każdemu z siedmiu podróżujących. Nadwozie samochodu mierzy 5130 mm długości, 193,4 mm szerokości i 1850 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 3075 mm.

Nowy design karoserii i linie wyposażenia

Nowy GLS w imponującym stylu odzwierciedla podejście Mercedes-Benz do nowoczesnego luksusu. Jego elegancję podkreślają akcenty z wykończeniem a la chrom: relingi dachowe, osłony zderzaków, listwy szyb czy klamka pokrywy bagażnika. SUV ma jednak i sportową twarz: linia wyposażenia AMG Line wyróżnia się charakterystycznymi, dynamicznie nakreślonymi zderzakami, mocniej zaakcentowanymi osłonami progów oraz 21-calowymi obręczami AMG. Dla podkreślenia ekskluzywności GLS-a można ją połączyć z pakietem Night.
Dodatkowe możliwości indywidualizacji zapewnia szeroka paleta lakierów, w tym dwa specjalne odcienie designo: diamentowa biel oraz nowość, czerwień hiacyntu.
Luksusowy liniowiec o niespotykanej wartości wewnętrznej
 Wyrafinowanej stylizacji nadwozia towarzyszy zmienione wnętrze, podkreślające pierwszorzędne standardy nowego modelu. W komfortowych warunkach może podróżować tu nawet 7 osób. Tak jak poprzednik, GLS oferuje mnóstwo miejsca na szerokość, na nogi i nad głowami we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Wszechstronnie regulowany środkowy rząd zapewnia dużą elastyczność w „meblowaniu” kabiny, włącznie z pozycją cargo służącą do optymalnego wykorzystania przestrzeni bagażowej. Pojemność bagażnika wynosi od 680 do 2300 l, co znacznie przekracza możliwości przewozowe każdego z europejskich konkurentów. Dotyczy to również długości bagażnika (2124 mm) i ładowności, która sięga 815 kg.
Na szczególną uwagę zasługuje nowa, trójramienna kierownica wielofunkcyjna z łopatkami do zmiany biegów oraz obszytym skórą nappa wieńcem i osłoną poduszki powietrznej, a także zmodyfikowany panel wskaźników i panel instrumentów z częściowo zintegrowanym, kolorowym ekranem multimediów. Wśród opcji pojawił się jonizator zapewniający lepszą jakość powietrza w kabinie. Na życzenie wnętrzu GLS-a można nadać jeszcze bardziej indywidualny charakter, np. za sprawą drewniano-skórzanej kierownicy, nastrojowego oświetlenia w trzech kolorach do wyboru czy elementów ozdobnych kokpitu wraz ze składaną osłoną uchwytów na kubki.
Najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny komunikacji i rozrywki są opcjonalnie dostępne wraz z najnowszą generacją systemu multimedialnego COMAND Online, dysponującego 8-calowym kolorowym ekranem i intuicyjnym panelem dotykowym o wymiarach 65 x 45 mm. W ramach oferty „Mercedes connect me” GLS jest dostępny z szerokim pakietem bezpłatnych usług - standardowych i internetowych. Lista usług standardowych obejmuje automatyczny system alarmowy (eCall),  pomoc w razie wypadku lub awarii oraz obsługę posprzedażną. Usługi internetowe (standard w samochodach z COMAND Online wraz z bezpłatnym, 3-letnim abonamentem) zapewniają zdalny dostęp do informacji na temat pojazdu, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. Użytkownik może sprawdzić np. zamknięcie okien i drzwi, przebieg, poziom ciśnienia w ogumieniu i inne istotne parametry.
Ekskluzywne linie wykończenia i wyposażenia wnętrza spełniają najbardziej wymagające standardy

Obok nastrojowego oświetlenia i elementów dekoracyjnych pokrytych lakierem fortepianowym lub wykończonych jednym z kilku gatunków drewna opcjonalna linia wykończenia i wyposażenia EXCLUSIVE umożliwia wybór jednej z pięciu atrakcyjnych koncepcji kolorystycznych kabiny - wszystkich z tapicerką z naturalnej skóry (czarny, beż imbiru/brąz espresso, brąz siodła/czarny, szary kryształ/czarny lub beż imbiru/czarny).
W przypadku pakietu designo Exclusive wrażenie wyrafinowania potęgują podgrzewane, komfortowe przednie fotele obszyte skórą nappa designo z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami.
Pakiet AMG Line gra z kolei na sportową nutę i obejmuje, po raz pierwszy w tej serii modelowej, sportowe fotele obszyte skórą nappa, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę sportową wykończoną czarną skórą nappa, tarcze wskaźników z wzorem inspirowanym flagą wyścigową oraz wykonane ze szczotkowanej stali nakładki na pedały z gumowymi wypustkami.
Maksimum bezpieczeństwa dla siedmiu osób

Poziom wyposażenia nowego GLS-a z zakresu bezpieczeństwa odpowiada wysokim standardom Mercedes-Benz w dziedzinie ochrony podróżujących. Standardowo model oferuje systemy wspomagające takie jak układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oraz asystent ochrony przed skutkami bocznego wiatru Crosswind Assist i monitorowania zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST. Seryjnie montowane są również: układ ochrony prewencyjnej PRE-SAFE®, wspomaganie hamowania Brake Assist BAS, elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS dla napędu na wszystkie koła, ESP® z funkcją Curve Dynamic Assist (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), tempomat z ogranicznikiem prędkości SPEEDTRONIC i wspomaganie kierownicy STEER CONTROL.
Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa Plus w dalszym stopniu ogranicza obciążenie kierowcy, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo podróżujących. W jego skład wchodzi aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z pilotem jazdy w korku, układ PRE-SAFE® Brake z rozpoznawaniem pieszych, PRE-SAFE® PLUS, BAS PLUS z rozpoznawaniem ruchu poprzecznego na skrzyżowaniach Cross-Traffic Assist, a także asystenci martwego pola i pasa ruchu Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist.
Optymalny poziom ochrony zapewnia pakiet systemów bezpieczeństwa biernego połączony z „elektronicznymi strefami zgniotu” - systemami wspomagającymi - oraz inteligentną konstrukcją nadwozia. Do wyposażenia standardowego GLS-a należą: adaptacyjne, dwustopniowe poduszki czołowe kierowcy i pasażera z przodu, poduszka kolanowa kierowcy, poduszki boczne przednich foteli oraz kurtyny dla wszystkich trzech rzędów siedzeń.
Komfort i bezpieczeństwo jazdy nocą zwiększają dostępne opcjonalnie reflektory LED Intelligent Ligh System, a widoczność w niekorzystnych warunkach poprawia system MAGIC VISION CONTROL - podgrzewane wycieraczki ze specjalnym rodzaje rozprowadzania płynu.
Wydajna efektywność: gama silnikowa GLS-a

Wszystkie jednostki nowego GLS-a zapewniają lepsze osiągi, a w niektórych przypadkach - również niższe zużycie paliwa. Model GLS 500 4MATIC z jednostką V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje teraz moc 355 kW (455 KM), o 15 kW (20 KM) wyższą niż dotychczas, oraz imponujące 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik V6 biturbo, także z bezpośrednim wtryskiem benzyny, pod maską GLS 400 4MATIC osiąga moc 245 kW (333 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1600 obr./min, a to wszystko przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km (cykl NEDC). Wszystkie modele dysponują funkcją ECO start/stop.
Mocarny Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC ma teraz o 20 kW (28 KM) więcej od poprzednika - jego silnik legitymuje się mocą 430 kW (585 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 760 Nm osiągany jest już przy 1750 obr./min. Mimo odczuwalnie lepszych osiągów zapotrzebowanie na paliwo pozostało tu bez zmian.
Poza jednostkami benzynowymi oferta obejmuje wysokoprężny model GLS 350 d 4MATIC ze sprawdzonym turbodieslem V6 o mocy 190 kW (258 KM) i wysokim maksymalnym momentem obrotowym - 620 Nm.
Wszystkie odmiany GLS-a poza topowym modelem Mercedes-AMG GLS 63 od momentu debiutu będą standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC, opcjonalnie łączoną z reduktorem i blokadą centralnego dyferencjału.
Kompleksowa stabilność: DYNAMIC SELECT, AIRMATIC z udoskonalonym ADS-em i ACTIVE CURVE SYSTEM

Dzięki systemowi DYNAMIC SELECT nowy GLS oferuje możliwość wyboru do sześciu trybów jazdy: obok COMFORT, SLIPPERY i SPORT kierowca ma do dyspozycji programy INDIVIDUAL oraz terenowy OFF-ROAD. Egzemplarze wyposażone w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering mają też przydatny w wymagających warunkach terenowych tryb OFF-ROAD+, który współpracuje z przekładnią redukcyjną i blokadą centralnego dyferencjału. Możliwości GLS-a na nieutwardzonych nawierzchniach dodatkowo zwiększa zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z regulowanym prześwitem (maksymalnie 306 mm) i głębokością brodzenia do 600 mm.
Nowy SUV spod znaku trójramiennej gwiazdy otrzymał również zestrojone na nowo zawieszenie pneumatyczne ADS z udoskonalonym systemem aktywnego tłumienia ADS, gwarantujące wyjątkowo stabilne prowadzenie. Charakterystyka resorowania zmienia się zależnie od wybranego trybu DYNAMIC SELECT. Program SPORT koncentruje się na osiągnięciu najwyższej możliwej dynamiki jazdy przy zachowaniu wysokiego komfortu jazdy, a COMFORT odwrotnie - zapewnia najwyższą wygodę przy utrzymaniu jak najlepszej dynamiki jazdy.
Korzystając z aktywnych stabilizatorów przedniej i tylnej osi, opcjonalny system stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM ogranicza niepokojące wychylenia nadwozia w zakrętach. Równocześnie zwiększa komfort jazdy na łukach i na prostych oraz zdolności samochodu w terenie.
Kompletnie odnowiona rodzina SUV-ów Mercedes-Benz

Po wprowadzeniu nowego GLS-a Mercedes-Benz ma najnowszą i najszerszą gamę SUV-ów premium w historii. Ich portfolio sięga od kompaktowego GLA przez nowego, bestsellerowego GLC, udaną rodzinę GLE aż po modele GLE Coupé i GLS.
Dopasowana gama silnikowa sprawia, że szczególnie interesujące perspektywy GLS ma na rynku północnoamerykańskim - od lat jest tam niekwestionowanym liderem swojego segmentu.
Pierwsze egzemplarze GLS-a trafią do salonów w marcu 2016 r. Model można już zamawiać w salonach Mercedes-Benz w cenie:
GLS 350 d 4MATIC     359 500 zł
GLS 500 4MATIC    477 500 zł
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC  643 000 zł






zdjęcia: proucenta


1 komentarz:

  1. Zacne auto. :) Mnie wpadła w oko Klasa S500 4Matic - na stronie http://autorawicki.pl/oferta/ jest fajny egzemplarz. Myślę, że się zdecyduję na zakup na dniach. :)

    OdpowiedzUsuń