social icons

poniedziałek, 7 grudnia 2015

Nowe Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S

 Na początku 2016 roku, podczas targów motoryzacyjnych NAIAS w Detroit, Porsche zaprezentuje kolejną atrakcję w swojej ofercie. Topowe modele serii 911 - 911 Turbo oraz 911 Turbo S - dysponują teraz o 15 kW (20 KM) mocniejszym silnikiem, mają bardziej wyrazisty design oraz rozbudowane wyposażenie. Od chwili premiery oba będą dostępne w wersjach coupe i kabriolet. Podwójnie turbodoładowana, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,8 litra w modelu 911 Turbo osiąga teraz moc 397 kW (540 KM). Przyrost mocy jest tu efektem modyfikacji kanałów dolotowych głowicy, nowych dysz wtryskiwaczy i wyższego ciśnienia paliwa. Nowy model 911 Turbo S generuje z kolei 427 kW (580 KM) - to rezultat wprowadzenia turbosprężarek z większymi kompresorami. Porsche jest wciąż jedynym producentem samochodów, który stosuje turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny w silnikach benzynowych.


Obie jednostki mają teraz tzw. funkcję dynamicznego doładowania - „boost”, która w dalszym stopniu polepsza reakcje silnika podczas agresywnej jazdy. Utrzymuje ona ciśnienie doładowania podczas zmian obciążenia, np. gdy kierowca zwolni na krótko pedał gazu. Dochodzi wtedy jedynie do przerwania wtrysku paliwa, podczas gdy przepustnica nadal pozostaje otwarta. W rezultacie na kolejne wciśnięcie pedału gazu silnik reaguje niemal bez zwłoki. W trybach Sport i Sport Plus działanie tej funkcji jest jeszcze bardziej odczuwalne niż w trybie Normal.

Oba topowe modele z serii 911 zapewniają porywające osiągi przy dodatkowo zmniejszonym zapotrzebowaniu na paliwo. W przypadku 911 Turbo S Coupé sprint do „setki” zajmuje 2,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h - o 12 km/h więcej niż dotychczas. 911 Turbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,0 s i osiąga prędkość maksymalną 320 km/h o - 5 km/h wyższą od poprzednika. Równocześnie zużycie paliwa wszystkich wersji obniżono średnio o 0,6/100 km. W cyklu mieszanym coupe potrzebuje jedynie 9,1 l/100 km, a kabriolet - 9,3 l/100 km. To rezultat jeszcze bardziej zaawansowanego układu elektronicznego zarządzania silnikiem i skrzynią biegów ze zmodyfikowanymi mapami zmiany biegów. 


Kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy w 911 Turbo S
Podwozie nowych modeli 911 Turbo ze standardowym elektronicznym systemem kontroli tłumienia PASM zapewnia teraz jeszcze większą wszechstronność, jeśli chodzi o pogodzenie osiągów z komfortem jazdy. Dodatkowo, 911 Turbo S ma kompletny zestaw elementów z zakresu dynamiki jazdy: seryjne są tu układ stabilizacji przechyłów PDCC oraz ceramiczne hamulce PCCB. Wśród nowych opcji zarezerwowanych dla wszystkich 911 Turbo znajduje się radarowy system kontroli pasa ruchu oraz układ podnoszenia przedniej osi, który na życzenie o 40 mm zwiększa prześwit nad przednim spojlerem przy niewielkich prędkościach.

Nowy system Porsche Communication Management z nawigacją internetową
Przy okazji zmian generacyjnych w kokpicie 911 Turbo debiutuje należący do wyposażenia seryjnego, nowo opracowany system multimedialny PCM z nawigacją internetową. Współpracuje on z ekranem dotykowym i dzięki standardowemu modułowi Connect Plus oferuje szereg nowych oraz wzbogaconych funkcji. Nawigacja internetowa korzysta z najświeższych informacji o ruchu drogowym, a skrzyżowania i miejsca mogą być wyświetlane w postaci wizualizacji 360 st. oraz obrazów satelitarnych. Co więcej, system reaguje teraz na komendy wpisywane odręcznie. Integracja telefonu komórkowego lub smartfona przebiega jeszcze szybciej, łatwiej i bardziej niż dotychczas - za pośrednictwem Wi-Fi, Bluetooth lub kabla. Wybranymi funkcjami pojazdu można też sterować zdalnie. Tak jak w poprzedniku, standardowa specyfikacja obejmuje nagłośnienie Bose; na życzenie dostępny jest system audio firmy Burmester.

Na rynku Porsche 911 Turbo zadebiutuje pod koniec stycznia 2016 roku.









48 komentarzy:

  1. Mam wrażenie jakoby w kolejnych generacjach 911 zmiany dotyczyły jedynie mechaniki, pod względem designu auto stoi w miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie jest to wynikiem tego, że inżynierowie nie chcą popsuć czegoś tak idealnego i uważanego wśród entuzjastów marki. Więc pozostaje im ulepszać mechanikę aby 911-stka była jeszcze lepsza.

      Usuń
    2. Łukasz wydaje mi się, że masz rację. Jeśli coś jest dobre i dobrze się sprzedaje to po co kombinować? Z resztą nie wiem na jakie generalne zmiany w wyglądzie mieliby się pokusić. Tutaj wszystko jest na swoim miejscu.

      Usuń
  2. Piękny samochód.. tylko, że ten kolor żółty :/ Ale w środku.. marzenie! Ciekawe kiedy kokpit cyfrowy będzie, w sensie, że można będzie sterować gestami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie obydwie wersje to rewelacja. Gdybym jednak miała wybierać, skusiłabym się na Turbo S :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hah, jeszcze trochę i będę żałować, ze do takich aut nie dodają dedykowanej przyczepki kempingowej :D chętnie bym zamieszkała w takim wnętrzu

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chodzi o porsche to według mnie najlepiej prezentuje się porsche panamera...

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda 911 już teraz będzie wyglądać tak samo? Mogli by się trochę wysilić i przebudować stylistycznie trochę ten kultowy wóz! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie fajnie, tylko ten kolor mi nie odpowiada. Porsche tylko czerwone.

    OdpowiedzUsuń
  8. Każda wersja jest wspaniała :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super blog, takiego szukałam. Będę tu zaglądać częściej. Pozdrawiam i zapraszam do mnie wypozyczalnia.samochodow.nezevai.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie najbardziej podoba się Porsche Cayenne, wysokie przestronne i szybkie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Porsche 911 to klasa i moc. Jak dla mnie to auto jest bezkonkurencyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Porsche to prawdziwy majstersztyk niby wygląd nie zmienił się to jednak technologia poszła dużo do przodu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Auto marzeń- to auto ma klasę, wyrafinowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mówcie co chcecie, a do mnie to auto przemawia..Kolor też mi odpowiada. Wyróżnia się z tłumu. A przecież też o to chodzi. Porsche to auto, które ma być jedyne w swoim rodzaju ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Każde Porsche jest godne uwagi, cieszyłbym się z byle którego modelu.

    OdpowiedzUsuń
  16. A widzieliście nowe Porsche 911 Targa po prostu boskie

    OdpowiedzUsuń
  17. Porshe to jednak Porshe ;) A ten nowy design jest po prostu bombowy. Auto jest pełne klasy, ale też jest z pazurem. O technologii, która poszła w górę, nawet nie wspomnę, bo to wiadomo od razu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Porsche to klasa sama w sobie, może kiedyś będzie mnie stać na jakiś najniższy model :)

    OdpowiedzUsuń
  19. DSG w Porsche działa najlepiej w całej grupie vaga.. nikt nie wie dlaczego hahahhaha

    OdpowiedzUsuń
  20. Wolę czerwone! Ma swój charakter ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. oj to tak jak i ja :D nie pogardziłbym :D tylko może kolor inny :D bo żółte to taki kanar :D wolałbym czerwony albo czarny :D marzenia... :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedy takie będziemy mieć w naszej wypożyczalni

    OdpowiedzUsuń
  23. Marzy mi się moje włąsne porsche :) choć przy polskich drogach jest to nie małe ryzyko..

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetne auto, szybkie zwinne jednak nie w kolorze żółtym :) on do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  25. O mój... kocham to żółte cudo. Kiedyś mi się śniło że takie kupiłam. Jak jeździć to czymś co się w oczy żuci :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Mi tam w sumie ten żółty nawet pasuje. Albo pomarańcz. Takich aut na ulicy nie ma i to w takim kolorze już na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Cześć. Bardzo fajny artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Osobiście uważam że dzisiaj naważniejsza w motoryzacji jest ekonomiczność danego samochodu. Producenci prześcigają się w nowinkach technologicznych często zapominająć o redukcji spalania auta, a potem celowo fałszują wyniki spalania. Przykładem dość głośnym był w ostatnich latach Volkswagen. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jest idealne, bardzo lubię. Żółty, choć nie wszystkim się zapewne podoba, to do mnie trafia w punkt :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Duży plus za artykuł, zachęcił mnie do odwiedzania bloga.

    OdpowiedzUsuń
  31. Samochody marki Porsche od zawsze były popularne i z pewnością tak zostanie. Ten unikalny design, niezawodna jednostka o ogromnej mocy - czego chcieć więcej? :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Pierwsze porsche miało tyle mocy co starutki golfik II ale to już przeszłość, zmienna geometria biturbo, wysilony silnik, sterowniki dobierające zróżnicowane parametry pracy w zależności od sytuacji, czujniki wszędzie... cóż czego nam nie zabraknie w P911 to na pewno mocy. To auto nawet z wyglądu wydziera się na trasę. Mrau, brałbym.

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak Porsche to wszystko tylko nie... a dobra, niech będzie wszystko :D nawet Panamerę bym przebolał. Ba, wytrzymałbym nawet śmiechy z mojej skromnej osoby jakbym miał mieć Boxtera - Porsche dla ubogich. Bądź co bądź to Porsche :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Blogi to świetna sprawa i można rozszerzać swoją wiedze. Lecz nie każdy blog jest konkretny, a ten jest na prawdę dobry, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Miałem okazję jeździć obydwoma na torze, cudowne autka!

    OdpowiedzUsuń
  36. Duży plus za artykuł, zachęcił mnie do odwiedzania bloga.

    OdpowiedzUsuń
  37. Interesujący i treściwy artykuł. Kiedyś miałem okazję takim się przejechać. Wrażenia niezapomniane :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Porsche to klasa sama w sobie, może kiedyś będzie mnie stać na jakiś najniższy model...

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten żółty trochę razi po oczach, ale poza tym super samochód!

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawy blog. Tematyka bardzo interesująca. Rzetelne informacje.

    OdpowiedzUsuń
  41. Myślę, że Porshe jest marzeniem każdego kierowcy. Chyba nie ma osoby, która nie chciałaby mieć go w swoim garażu.

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetnie się zapowiada!

    OdpowiedzUsuń
  43. Pewnie nie trzeba nikomu mówić, że takie auto to marzenie każdego (albo prawie każdego) kierowcy :) Mimo że kolor nie trafił w moje gusta, to samochód z pewnością!

    OdpowiedzUsuń