social icons

niedziela, 6 lipca 2014

Nowe Porsche za mniej niż 200 tys. złotych.

Porsche cały czas usprawnia swoje auta co za tym idzie wzrasta cena aut. Jest tak np z Boxterem. Nie jest już to tylko tańsza wersja sportowego auta, stał się już modelem znacznie droższym niż miało to miejsce podczas wprowadzenia go na rynek. Porsche przychodzi z rozwiązaniem i już w 2016 roku zamierza wprowadzić do salonów Porsche 718.

Ostatnimi czasy Marka przestaje już tylko kojarzyć się ze sportowymi samochodami. A wszystko za sprawą tych modeli bardziej rodzinnych i praktyczniejszych tj. Panamera, Macan czy Cayenne. Dziś coraz częściej widzimy te właśnie samochody niż te, z których marka powinna słynąć. Na szczęście nie przerzucili się tylko na auta z silnikami diesla i dalej jest miejsce w budżecie na te mniej dochodowe konstrukcje. Wszyscy z was pamiętają kultową 911-tkę. Liczba wersji rośnie w dużym tempie co za tym idzie każdy wybierze sobie coś dla siebie. Jest jedno ale! Wraz z nowymi wersjami rośnie również cena. Jest tak w 911-ce, Boxterze oraz Caymanie. Niedawno zostały zaprezentowane wersje GTS i GT4, które nie są wcale tanie. W odsieczy przychodź nam znany już z lat 50' Porsche 718.

Model 718 siał postrach w wyścigach w latach 50' i 60' był mały, lekki i piekielnie szybki. Dziś powraca w nowej odsłonie. Zostanie w przeciwieństwie do poprzednika dopuszczony do ruchu ulicznego. Ale nie zabraknie mu nic z ducha swojego poprzednika. Auto ma się znaleźć w sprzedaży już w 2016 roku.

Auto bazuje na platformie od aktualnej generacji Boxtera. Co za tym idzie mamy do czynienia z centralnie umieszczonym silnikiem oraz krótkimi zwisami. Ma być to szybki i tańszy Boxter. Więc konstruktorzy postanowili odchudzić auto i pozbawić go udogodnień. Dach będzie płócienny tak jak ma to miejsce w Boxterze, lecz będzie podnoszony ręcznie. Niektóre elementy karoserii będą wykonane z aluminium oraz poliuretanu. Masa 718-tki ma nie przekroczyć 1200 kg. Dla porównania nowa generacja Boxtera waży 1310 kg.

Porsche 718 będzie napędzane pierwszym od czasów 912 4- cylindrowym silnikiem typu bokser. Będzie występował w dwóch wariantach pojemności 2,0 oraz 2,5 litra z turbiną. Pierwszy ma rozwijać moc 286 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego. Większa zaś ma rozwijać 360 KM oraz 470 Nm momentu obrotowego. W standardzie samochód będzie wyposażony w manualną skrzynię biegów, zaś za dwu-sprzęgłową automatyczną skrzynię będzie trzeba dopłacić.

Największym problemem dla Porsche jest to, żeby tak skonfigurować swoje auta aby nie były dla siebie konkurencją a raczej braćmi, którzy się wzajemne wspierają i uzupełniają. Grunt to znalezienie złotego środka. 718-tka ma być to rasowy sportowiec, którego nie powstydzą się ludzi ze Stuttgartu. Jest to auto przeznaczone dla młodych ludzi którzy chcą rozpocząć przygodę z Porsche. A kupując to gdy dorośnie jego portfel zapragnie kupić większy bardziej luksusowy model.

Cena 718- tki nie może być z byt tania aby nie zachęcała przypadkowych ludzi do kupna. Prawdziwe Porsche musi kosztować, ponieważ jest to auto prestiżowe i takie ma pozostać. Cena w Niemczech ma wynosić 39 tys Euro. Po doliczeniu odpowiednich kwot jakie importer musi odprowadzić do Państwa możemy się spodziewać, że będzie trzeba zapłacić za niego ok 190 tys. zł.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz