social icons

środa, 28 maja 2014

Audi A3 Clubsport Quattro - duża siła w małym Sercu

Ostatnio możemy zaobserwować, że producenci prześcigają się w produkcji aut o dużej mocy w małych silnikach. Pewni nie jeden z was myśli no i spoko ale zapewniamy was że 2.0 litrowa jednostka generująca ponad 300 KM nie mam w sobie tego czegoś co mają V6 czy V8. Tym wstępem przejdziemy do Audi A3 Clubsport Quattro. 

Jest to puki co projekt koncepcyjny lecz już niedługo możemy się spodziewać wersji produkcyjnej Audi RS3 Limousine, która będzie prawdopodobnie bazować na prezentowanym Audi. Koncept Audi ma zadebiutować na zbliżającym się Austriackim meetingu Worthersee w Reifnitz. Samochód bazuje na platformie z Audi A3 Limousine, choć na tym podobieństwa się już kończą.

Stylistycznie samochód wygląda jak zwykłe Audi A3 Limousine po tuningu. Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm oraz zamontowano 21" obręcze aluminiowe z oponami 275/25 R21. Przedni gril dostał barwę czarnego matu oraz dostał plakietkę Quattro. Dla polepszenia aerodynamiki zdecydowano się na wstawki z włókna węglowego. Jak widać jest to bardzo dobrze i trwale wykonane auto. Z przodu widzimy duże wloty powietrza oraz duży grill. Z tyłu zaś mamy potężny dyfuzor aby auto dobrze trzymało się drogi. Nad dyfuzorem znalazła się kratka w, której zamontowano duże końcówki wydechowe po obu stronach.

Wnętrze jest bardzo eleganckie i ergonomiczne. Dobrze wyprofilowane siedzenia pokryte skórą. Od razu rzuca nam się w oczy kierownica sportowa z przyciskami rodem z samochodów ze stajni Ferrari czy F1. Po środku konsoli centralnej znajduje się duży wysuwany ekran. Wszystkie przyciski są bardzo czytelne i prawdopodobnie łatwe w obsłudze.

Tak jak pisaliśmy we wstępie, Audi również wyposaży swój model w 2,5 litrową pięciocylindrową jednostkę TFSI z turbiną o mocy aż 525 KM i momentem obrotowym dochodzącym do 600 Nm przy 2300-6000 obr/min. Według nas takie zabiegi nie są zdrowe napewbo dla samego silnika jak i dla portfela kierowcy, no ale kto bogatemu zabroni. Audi waży 1527 kg, dzięki tak niskiej wadze Audi A3 Clubsport Quattro przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy oraz prędkość maksymalna to 310 km/h. Prawda, że to niezły wynik? Cała moc przekazywana jest na koła za pośrednictwem skrzyni S tronic.





zdjęcia: Producenta

A co Wy myślicie o downsizingu silników oraz o Audi  A3 Clubsport Quattro?







4 komentarze:

  1. Sam model prezentuje się bardzo dobrze, w sumie trudno się doszukać jakiś zmian co do poprzednich modeli Audi ale to będzie kolejny udany samochód.

    OdpowiedzUsuń
  2. Straszny wysyp tych "niebieskich audi" ostatnio mamy :) Już powoli się gubię w tych zapowiedziach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z zewnątrz jest coraz lepiej. To oni nadają pewne formy desingu nowych aut. Tylko wnętrze jak dla mnie jakieś takie dziwne ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przód bardzo zadziorny, profil urzekający, natomiast tył do mnie nie przemawia. Jestem zwolennikiem starszych modeli :/ Czekam aż wróci moda na stare dobre Cygara, które swoją drogą były pierwszymi autami z silnikiem TDI: https://www.facebook.com/AudiPL

    OdpowiedzUsuń