social icons

wtorek, 11 marca 2014

Nowy koncept od Skody - próbka sił czy zapowiedź nowości?

Na Salonie Samochodowym w Genewie zostało zaprezentowane trochę fantazji projektantów Skody. Skoda przedstawiła nam swój nowy concept car - Skoda VisionC. Czy marka szykuje się na zmiany czy to tylko próbka możliwości projektantów?
Jak dla mnie koncept Skody bardzo mocno wybiega w przód, pokazując nam co by było gdyby projektanci mogli pójść na całość. Jest to prezentacja w jakim kierunku chce podążać marka. Linie auta są zadziorne, łączą ostre linie z delikatnymi przetłoczeniami. 
Gdyby tak spojrzeć z profilu auto mocno przypomina Audi A7. Być może to dlatego, że Audi jak i Skoda należą do koncernu Volkswagena. Projektanci poszli za trendami projektując auto łączące Coupe i sedana. Ja jestem fanem tego typu aut i czekam na wersję produkcyjną.
Producenci zdecydowali się zamontować w VisionC turbodoładowaną 1.4 TSI jednostkę benzynową o mocy 110 KM z systemem Bi-fuel. Jest to system, który pozwala na używanie benzyny oraz gazu CNG. Auto będzie się rozpędzać do 214 km/h i spalać tylko 3,4 kg/100km. Ja będę czekał na więcej wieści o tej konstrukcji bo zapowiada się  bardzo dobrze. Oby Skoda rozszerzyła swoją gamę silnikową, a będzie z czego wybierać 
A co wy sądzicie o nowym koncepcie Skody? Jeśli o mnie chodzi zrobili kawał dobrej roboty oby tego nie popsuli. 





Zdjęcia : Producenta





2 komentarze:

  1. O ile przód auta zrobił na mnie dobre wrażenie, to tył wręcz odwrotnie. Te światła, ten kształt... nie - raczej nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tył jest bardzo agresywny dlatego może się nie podobać. To jest tylko koncept więc wiele może się zmienić. Tylne światła są delikatnie przerysowane i bardzo odważne, lecz na tym polegają auta koncepcyjne na próbowaniu i poznawaniu opinii ludzi. Pozdrawiam !

      Usuń