Już druga wersja nadwoziowa nowego dziecka Alfy Romeo, model 4C, doczekał się wersji Spider. Została ona zaprezentowana na salonie w Genewie. Tylko ciekawe czy dalej będzie miał zablokowaną maskę oraz będzie dużo kosztować. A oto nowa Alfa Romeo 4C Spider!
Wersja Spider różni się od wersji coupe jedynie dachem oraz odnoszę wrażenie, że projektanci postanowili przeprojektować nieco przednie światła na bardziej nowoczesne. Jak dla mnie wyglądają o wiele lepiej. Alfa została wyposażona w miękki dach, który usztywnia szkielet z włókna węglowego. Dzięki temu jest lekki i bardzo elegancki. Producentowi bardzo zależy od początku tej konstrukcji na tym, aby był jak najlżejszy. Dlatego zastosowano tu kilka niekonwencjonalnych rozwiązań takich jak np. brak możliwości otwierania maski czy też brak klimatyzacji. Wszystko to tylko po to aby był jak najlżejszy. Prezentowana Alfa jest o 60 kg cięższa od wersji coupe.
Prezentowany model został wyposażony w centralnie zamontowany układ wydechowy wykonany także z włókna węglowego oraz tytanu, co po raz kolejny udowadnia nam, że producentom zależy na jak najmniejszej masie. Auto jest napędzane tym samym czterocylindrowym silnikiem z turbodoładowaniem o pojemności 1,75 litra i 240 KM (350 Nm momentu obrotowego). Cała moc trafia na tylną oś dzięki 6- biegowej dwu-sprzęgłowej skrzyni TCT. Alfa przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy a prędkość maksymalna to 250 km/h.
Zdjęcia: Producenta
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz