Dziś opiszemy wam testowaną przez na Hondę Civic 5d 1,8 VTEC.
Pierwsze wrażenie:
Patrząc na małą Hondą, wydaje się być on z kosmosu.
Futurystyczny design, wysokiej jakości materiały oraz akcesoria z najwyższej
półki sprawiają, że to auto przenosi Nas w inny świat, w świat Hondy, gdzie
obroty kręcą się do końca a My z zadowoleniem delektujemy się podróżą. Honda
pokazuje uśmiech na twarzy kiedy zechcemy bawić się biegami i wchodzić na
obroty. Zadowoli nas również kiedy będziemy jechać spokojnie na nudną
konferencję , ponieważ to niesamowite kosmiczne UFO zabiera nas w magiczny
świat zawsze gdy do niego wsiadamy.
Silnik i osiągi:
Opisywany model Honda Civic 5d wyposażony jest w silnik o
pojemności 1,8l VTEC posiadający moc 140 KM oraz zmienne fazy rozrządu, co jest
przydatne przy dynamicznym wyprzedzaniu czy też ostrzejszej jeździe. Zaczynając
od początku, już sama marka - HONDA narzuca pewne skojarzenia. A więc ruszamy.
Bieg 1 gaz….odcięcie, jedziemy już 75km/h, 2 gaz…odcięcie, 3 gaz, obroty rosną,
rosną….czerwone pole i tak dalej aż do końca, do momentu gdy nam się znudzi. Auto
jest lekkie, waży zaledwie 1200 kg. Lecz tym hatchbackiem z równie wielką
przyjemnością możemy jeździć bardzo ekonomicznie. Posiada on wskaźniki
ułatwiające utrzymanie tempa ECO.
Komfort:
Auto jest bardzo komfortowe. Co prawda zawieszenie jest dość
sztywne, ale nie na tyle sztywne aby trzymać Nas stabilnie w zakrętach przy
większej prędkości, wtedy po prostu musimy uważać. Auto wbrew pierwszym
wrażeniom posiada wielką przestrzeń bagażową. Transport różnorodnych bagaży
ułatwia funkcja „magic seats” oraz w prosty sposób składane kanapy tylnych
siedzeń. Fotele są położone nisko, blisko podłogi, poprawia to sportowe
wrażenia przy prowadzeniu auta. Oparcia trzymają solidnie plecy, a przy
dłuższej podróży nie czujemy twardości fotela, gdyż jest miękki i przytulny w
odróżnieniu do większości hatchbacków o podobnych gabarytach. Samochód ten
idealnie pasuje do miasta i na krótkie wypady w trasy. Jest komfortowy i co
zawsze zadziwia- ma potężną przestrzeń bagażową, czego nie widać na pierwszy
rzut oka. Swobodnie możemy przewieźć trzy rowery po złożeniu siedzeń czy
komplet walizek bez składania czegokolwiek.
Plusy i minusy:
Wysokie spalanie w cyklu miejskim. Po kilku dobrych latach
można spodziewać się awarii odtwarzacza cd. System nagłośnienia jest dość
przeciętny. Wycieraczki przedniej szyby nie zawsze zbierają całą ilość płynu po
jej spryskaniu, co jest denerwujące, gdy płyn spływa w dół podczas wolnej jazdy
(przy szybkiej jeździe szyba jest osuszana w mgnieniu oka), a wycieraczki
tylnej szyby nie ma w ogóle co w śnieżne dni jest znacznym utrudnieniem.
Zdjęcia: CARGrid
Nie chce nikogo obrazić, ani urazić niczyich upodobań ale dla mnie ten samochód jest tworem nie do końca trzeźwego stylisty. Honda z reguły robiła auta które mi się podobały ale ten model jakoś mnie nie przekonuje.
OdpowiedzUsuńTo auto jest beznadziejne, twarde plastiki w środku, paliwożerny i nie ukrywajmy niezbyt piękny.
OdpowiedzUsuń