social icons

niedziela, 27 kwietnia 2014

Test: Honda Civic 5d 1,8 VTEC

Dziś opiszemy wam testowaną przez na Hondę Civic 5d 1,8 VTEC.
Pierwsze wrażenie:
Patrząc na małą Hondą, wydaje się być on z kosmosu. Futurystyczny design, wysokiej jakości materiały oraz akcesoria z najwyższej półki sprawiają, że to auto przenosi Nas w inny świat, w świat Hondy, gdzie obroty kręcą się do końca a My z zadowoleniem delektujemy się podróżą. Honda pokazuje uśmiech na twarzy kiedy zechcemy bawić się biegami i wchodzić na obroty. Zadowoli nas również kiedy będziemy jechać spokojnie na nudną konferencję , ponieważ to niesamowite kosmiczne UFO zabiera nas w magiczny świat zawsze gdy do niego wsiadamy.
Silnik i osiągi:
Opisywany model Honda Civic 5d wyposażony jest w silnik o pojemności 1,8l VTEC posiadający moc 140 KM oraz zmienne fazy rozrządu, co jest przydatne przy dynamicznym wyprzedzaniu czy też ostrzejszej jeździe. Zaczynając od początku, już sama marka - HONDA narzuca pewne skojarzenia. A więc ruszamy. Bieg 1 gaz….odcięcie, jedziemy już 75km/h, 2 gaz…odcięcie, 3 gaz, obroty rosną, rosną….czerwone pole i tak dalej aż do końca, do momentu gdy nam się znudzi. Auto jest lekkie, waży zaledwie 1200 kg. Lecz tym hatchbackiem z równie wielką przyjemnością możemy jeździć bardzo ekonomicznie. Posiada on wskaźniki ułatwiające utrzymanie tempa ECO.
Komfort:
Auto jest bardzo komfortowe. Co prawda zawieszenie jest dość sztywne, ale nie na tyle sztywne aby trzymać Nas stabilnie w zakrętach przy większej prędkości, wtedy po prostu musimy uważać. Auto wbrew pierwszym wrażeniom posiada wielką przestrzeń bagażową. Transport różnorodnych bagaży ułatwia funkcja „magic seats” oraz w prosty sposób składane kanapy tylnych siedzeń. Fotele są położone nisko, blisko podłogi, poprawia to sportowe wrażenia przy prowadzeniu auta. Oparcia trzymają solidnie plecy, a przy dłuższej podróży nie czujemy twardości fotela, gdyż jest miękki i przytulny w odróżnieniu do większości hatchbacków o podobnych gabarytach. Samochód ten idealnie pasuje do miasta i na krótkie wypady w trasy. Jest komfortowy i co zawsze zadziwia- ma potężną przestrzeń bagażową, czego nie widać na pierwszy rzut oka. Swobodnie możemy przewieźć trzy rowery po złożeniu siedzeń czy komplet walizek bez składania czegokolwiek.
Plusy i minusy:
Wysokie spalanie w cyklu miejskim. Po kilku dobrych latach można spodziewać się awarii odtwarzacza cd. System nagłośnienia jest dość przeciętny. Wycieraczki przedniej szyby nie zawsze zbierają całą ilość płynu po jej spryskaniu, co jest denerwujące, gdy płyn spływa w dół podczas wolnej jazdy (przy szybkiej jeździe szyba jest osuszana w mgnieniu oka), a wycieraczki tylnej szyby nie ma w ogóle co w śnieżne dni jest znacznym utrudnieniem. 





Zdjęcia: CARGrid

2 komentarze:

  1. Nie chce nikogo obrazić, ani urazić niczyich upodobań ale dla mnie ten samochód jest tworem nie do końca trzeźwego stylisty. Honda z reguły robiła auta które mi się podobały ale ten model jakoś mnie nie przekonuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. To auto jest beznadziejne, twarde plastiki w środku, paliwożerny i nie ukrywajmy niezbyt piękny.

    OdpowiedzUsuń